Kidsproof 2024

Oyfo Techniekmuseum is voor de achtste keer op rij uitgeroepen tot Kidsproof Museum!
3 april 2023

Staatssecretaris Uslu bezoekt Oyfo

Staatssecretaris van Cultuur en Media Gunay Uslu heeft maandag 3 april 2023 een bezoek gebracht aan Oyfo in Hengelo. Zij kwam op uitnodiging van de VSC, de vereniging van wetenschapsmusea en science centers, om een beeld te krijgen van de volle breedte en de diversiteit van de VSC en haar leden.

Oyfo Techniekmuseum kidsproof Museum 2023

Voor het zevende jaar op rij is Oyfo Techniekmuseum wederom uitgeroepen tot Kidsproof Museum!
6 september 2022

Directeur-bestuurder Lous Kerkhof neemt afscheid

Na ruim 17 jaar neemt Lous Kerkhof per 1 november 2022 afscheid als directeur-bestuurder van Oyfo. Nadat de nieuwe locatie van Oyfo vorig jaar in oktober 2021 officieel met groot succes is geopend, vindt Kerkhof nu dat de tijd rijp is dat een nieuwe directeur-bestuurder het van haar overneemt.
9 juli

Opening glijbaan

Oyfo beweegt en dat kun je zien. Vanaf deze zomer heeft Oyfo een glijbaan in het museum. Op 9 juli wordt de glijbaan officieel geopend. Zoef er als eerste vanaf en luid samen met ons de vakantie in.
10 februari 2022

Oyfo en Thales hernieuwen samenwerking

Donderdag 10 februari 2022 zijn CEO Gerben Edelijn van Thales Nederland en Lous Kerkhof, directeur-bestuurder van Oyfo de strijd aangegaan met vier basisschoolleerlingen. Met een ludieke escaperoom-wedstrijd beklinken Thales Nederland en Oyfo de hernieuwde samenwerking.
7 oktober 2021

Oyfo is officieel geopend

Wat begon met een droom, is in de afgelopen jaren uitgewerkt, bijgesteld, gebouwd en nu daadwerkelijk gerealiseerd. In de oude fabriekshal van Hazemeijer Hengelo komen vanaf nu techniek, erfgoed, dans, muziek, theater en beeldende kunst samen want Oyfo is op 7 oktober officieel geopend!
14 juli 2021

Oyfo Techniekmuseum opent 18 juli haar deuren

Na jaren van voorbereiding is het zondag 18 juli zover: Oyfo Techniekmuseum opent haar deuren. Bezoekers kunnen zich vanaf die dag onderdompelen in de wereld van kunst en techniek in het geheel vernieuwde museum.